A kerékpárpiacban is vannak kockázatok

Imádok biciklizni. Az a szabadság, amit ad, úgy gondolom, egyedülálló. Olyan érzés, amit semmilyen más mozgásforma nem ad meg. Többféle kerékpárom is van: városi-, terep, mountain bike és cross kerékpárral is rendelkezem. Mindegyiket egy adott kerékpárboltból szereztem be, hiszen rendkívül elégedett vagyok velük. Szervizelésre is csak hozzájuk viszem a bicajaimat.

A céges autók vonatkozásában is sokszor gondot okoz a kötelező szervizelés és a finanszírozás is. A http://www.flottakezeles.hu/blog/a-nyilt-vegu-penzugyi-lizing-kockazata.html számos tippet kaphatunk a cégautók finanszírozásával kapcsolatban. Lássuk, pontosan miket.

A céges autók finanszírozása érdekében a legtöbb autókereskedő a nyílt végű pénzügyi lízinget szokták javasolni. A nyílt pénzügyi lízingnek azonnal vannak bizonyos buktatói. De mielőtt megtudhatnánk, mik is ezek pontosan, bemutatjuk, milyen lízingformák vannak. Az operatív lízing tulajdonképpen nem más, mint a tartós bérlet. A http://www.flottakezeles.hu/blog/a-nyilt-vegu-penzugyi-lizing-kockazata.html blogbejegyzést létrehozó flottakezeles.hu maga is operatív lízinggel foglalkozik. A tartós bérlet jellemzője, hogy a bérleti szerződés lejártát követően az autó tulajdonjoga a bérbeadóé marad, nem kerül át a bérbevevőhöz.

A zárt végű pénzügyi lízing lejártakor az autó tulajdonjoga a lízingbe vevőhöz kerül. A nyílt végű pénzügyi lízing megkötése során pedig nem kerül előre meghatározásra az, hogy kinek a tulajdonába kerül az autó a végeztekor. Viszont a lízingbe vevőnek elővásárlási joga van, valamint arra is van lehetősége, hogy kijelölje azt a harmadik felet, akié lehet az autó tulajdonjoga.

Mind a tartós bérlet, mind a nyílt végű pénzügyi lízing, mind pedig a zárt végű pénzügyi lízing jogilag teljesen tisztázott körülmények között létrejövő, szabályozó finanszírozott formák. Így abszolút legálisak is.

Ahogy már említettük, a nyílt pénzügyi lízingnek azonban lehetnek bizonyos kockázatai is. Míg a zárt végű lízing adózás szempontjából termékbeszerzés, addig a nyílt végű beszerzés szolgáltatásnak minősül, ami egészen pontosan azt jelenti, hogy levonható az áfa a havi bérleti díjból. Az autó maradványértékének megállapításakor pedig egy számított értéket vesznek alapul, így az autó az eredeti, piaci árának töredékéért megvásárolható a lejáratkor.

Az áfa visszaigénylésével kapcsolatban azonban fontos azt megjegyezni, hogy az csak a céges használat arányában írható le. A saját célú használat nem számolható el. És hogy mi lesz akkor, ha lejár a nyílt pénzügyi lízing? Három eset lehetséges. Vagy a lízingbe adónál marad az autó, vagy a lízingbevevő veszi meg az autót a piaci ár töredékéért vagy pedig kijelölésre kerül egy harmadik személy, aki az autó tulajdonosa lesz.

Azonban itt jön képbe a NAV. Ugyanis ők azt tartják követendőnek, hogy a termékek, szolgáltatások és áruk adás-vétele piaci áron történjen. Láthatjuk, hogy a nyílt végű pénzügyi lízing esetén ez azért nem feltétlenül így van. Adózás során ez szemet szúrhat az adóellenőröknek és azt gondolhatják, hogy itt esetleg az adófizetés elkerülése folyik. Nem mindenképpen történik ez meg, de előfordulhat.

A kis- és középvállalkozásoknak kiváló lehetőség a pénzügyi finanszírozási módozatok kihasználása, azoké a módszereké, melyeket a http://www.flottakezeles.hu/blog/a-nyilt-vegu-penzugyi-lizing-kockazata.html blogbejegyzést szerző flottakezeles.hu oldalon is olvashatunk. A ráfordítások racionalizálása a kerékpár tulajdonosok számára is nagyon fontos, főleg most, hogy egyre nehezebb beszerezni bizonyos kerékpár alkatrészeket.